zondag 19 mei 2013

What to do als: je ziek bent?

Hallo allemaal, leuk dat je kijkt op mijn blog! Overal in mijn kamer liggen zakdoekjes, en ik snotter nu al de hele dag. Ja inderdaad, ik ben verkouden (i hate that). Ik ben dus niet echt ziek maar gewoon verkouden. Ik vind verkouden zijn echt zo irritant want, dan probeer je een beetje te rusten en dan val je net in slaap en dan komt er weer een enorme niesbui! En ja dan ben je weer klaar wakker. En al dat gedoe met die zakdoekjes ik krijg er altijd een hele schrale  neus van omdat, je de hele tijd met zo'n zakdoekje er langs veegt. Ik heb ook meestal als ik verkouden ben meteen last van mijn keel, wat ook niet echt leuk is. En hier komt het.......... IK VERVEEL ME ALTIJD TE PLETTER! En daarvoor heb ik nu tips: om sneller beter te worden en om je wat minder te vervelen!

Hoe kan je je sneller beter voelen?

  1. Drink heel veel ijswater (dus koud water met heel veel ijsblokjes)
  2. Vraag aan je vader of moeder of ze wat Sinaasappelsap willen persen (wel versgeperst)
  3. Rust goed uit (dus probeer soms even te slapen of in elk geval even rustig liggen)
  4. Maak zelf of vraag het weer aan je vader en moeder een bakje met lekker en gezond fruit
  5. Spuit Neusspree 's ochtends en 's avonds
Dit waren een paar tips om je wat beter te voelen en nu komen de tips om je wat minder te vervelen!
  1. Nagels lakken, ik raad je niet aan om make-up op te gaan doen want dan krijg je onstoken en rode ogen maar nagels lakken kan geen kwaad.
  2. Lezen, als je van lezen houd, pak er een leuk boek bij en verdiep je er in.
  3. Tekenen, haal al je tekenspullen maar uit de kast zoals krijtjes, potloden, stiften en nog veel meer jij gaat een mooi kunstwerk creƫren!
  4. Schrijven, als je van schrijven houd schrijf dan een leuk verhaal of een klein verhaaltje, laat je fantasie erop losgaan en plak er leuke en bijpassende stickers bij om het nog leuker te maken!
  5. Gewoon even lekker liggen en naar buiten kijken.
  6.  Spelletjes doen, het klinkt misschien een beetje kinderachtig maar het is nog best leuk!
Dit waren mijn anti-verveel tips en mijn sneller beter worden tips en ik hoop dat jullie ze leuk vonden en er wat aan hebben!!!
Hopelijk tot de volgende keer!!!!!!!!!
-XXX- LIEKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 opmerkingen: