dinsdag 14 mei 2013

DIY: EOS Lipbalm

Hallo allemaal, leuk dat je op mijn blog kijkt! Ik heb vandaag weer is een DIY voor jullie. En deze keer in de DIY een EOS Lipbalm! Ik vond het zo'n leuk en goed idee dat ik het zelf ook meteen ging maken. Het is op zich niet heel lastig maar wel plakkerig!!!!
Benodigdheden:
•Vaseline (C1000 €2,?)
• Kinderei (C1000 €1,15)
• Geurstof (C1000 €0,94)
• Plastic folie
• Bakje
• 2 Lepels
• (Trechter)
• Vriezer
• Spuitfles
• Magnetron

Wat moet je doen:
Eet eerst alle chocola van het Kinderei op en dan hou je als het goed is alleen een soort doosje over. Die heb je nodig, scheur of knip wat plastic folie af en doe dat in het doosje. Doe dan ongeveer 2 lepels Vaseline in een bakje en doe het in korte sessies in de magnetron, steeds een halve minuut erin en dan weer even roeren. Doe dat net zolang totdat de Vaseline helemaal vloeibaar is geworden, doe dan een paar druppels (vanille) geurtsof erin, roer het even goed door elkaar. Giet het dan eventueel (als dat makkelijker is) door de Trechter de Spuitfles in. Spuit het doosje helemaal tot de rand vol, en zet het even in de vriezer (dat moet best lang want Vaseline bevriest bijna niet) haal het eruit als het nog een beetje zacht is. Dan trek je een beetje aan het Plastic folie en als het lukt kan je dan het hele balletje er uit trekken. Spuit dan nog de over gebleven resten die nog in de Spuitfles zaten in de onderkant van het doosje, haal het balletje dan voorzichtig uit het Plastic folie en duw hem in het doosje met de ronde kant naar boven. Dat laagje wat je er net had ingespoten was om hem er stevig op vast te kunnen plakken. Zet het dan nog even in de Vriezer. Haal hem er dan uit en haal de restjes die er omheen hangen of plakken er netjes af en versier eventueel nog het doosje. En dan is je zelfgemaakte EOS Lipbalm klaar!!! Ik hoop dat jullie dit een leuke DIY vonden (ik in elk geval wel ik heb er al een paar gemaakt!) hopelijk tot de volgende keer!!!!!

PS: hier komt misschien nog een filmpje van!
-XXX- LIEKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten