woensdag 16 oktober 2013

Hippe DIY walnoot ketting

Misschien ken je het wel, de DIY walnoot ketting maken. Ik zag het laatst ergens en toen dacht ik daar maar ik een DIY voor op mijn blog. Ik heb er zelf ook een paar gemaakt en ik vind het erg hip en leuk! Dus ik hoop dat jullie dat ook vinden.

Walnoot ketting
  1. Kraak de walnoot voorzichtig, zodat ze niet splijten.
  2. Eet de nootjes eventueel op (als je ze niet lust natuurlijk niet).
  3. Maak de binnenkant goed leeg en een beetje schoon, zodat de kale dop overblijft.
  4. Maak met een klein handboortje een gaatje in de walnoot. Doe voorzichtig en zet niet te veel kracht. Want de notendop is hard, maar breekt snel!
  5. Versieren maar! Je kunt de notendop schilderen of bijvoorbeeld met glitters bestrooien (doe er dan wel eerst een beetje lijm op). Let erop dat je hat gaatje voor de ketting niet dicht lijmt of verft.
  6. Laat nu de verf en lijm even goed drogen.
  7. Vul nu de dop met een lego poppetje of een foto of tekening (die je eerst wel opvoud).
Eigenlijk is alles wel leuk om erin te stoppen, als het maar niet te groot is! Het leuke van een walnootdop is dat beide helften precies op elkaar passen (als je hem goed hebt gekraakt). Het belangrijkste is: Wees creatief! Dan word het meestal het leukst.
Xxx





Geen opmerkingen:

Een reactie posten